Μαριάννα Βλάχου
A
A
A
 
 
 

Συμβουλές για αδυνάτισμα
Κατηγορία: Συμβουλές/Ερωτήσεις

Βασικές συμβουλές για επιτυχημένη δίαιτα

Πιστεύετε ότι έχετε περιττά κιλά και ότι πρέπει να απαλλαγείτε από αυτά. Γνωρίζετε ότι για να το πετύχετε αυτό πρέπει να αλλάξετε κάτι. Αυτό το κάτι συνήθως είναι η διατροφή, με άλλα λόγια πρόκειται να κάνετε δίαιτα.

Πολύ συχνά η έννοια «είμαι σε δίαιτα» ταυτίζεται με την υποβολή του εαυτού μας σε μια ειδική δοκιμασία, κόπου και στέρησης. Αυτή η αντίληψη είναι καταδικαστική για το αποτέλεσμα. Αν μπείτε σε μια τέτοια κατάσταση, πιθανότατα θα χάσετε το βάρος που θέλατε, ίσως και σύντομα, αλλά είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα το πάρετε ξανά πολύ σύντομα, ενίοτε και με τόκο!

Σημασία έχει να χάσετε το βάρος με τρόπο ήπιο και σταδιακό, έτσι ώστε να μην υπάρχει μια γραμμή τερματισμού της περιόδου δίαιτας μετά την οποία, ξανακάνετε αυτά που σας οδήγησαν στα περιττά κιλά.

Θυμηθείτε

Δίαιτα δε σημαίνει στέρηση. Οι στερητικές δίαιτες (τύπου σκέτο βραστό κοτόπουλο το μεσημέρι και βραστά κολοκυθάκια χωρίς λάδι το βράδυ) είναι επικίνδυνες κι αναποτελεσματικές. Απομονώστε τις κακές εκείνες συνήθειες που σας πρόσθεσαν τα κιλά και σταδιακά εξαλείψτε τις*

Μην βλέπετε τη δίαιτα σαν μια διαδικασία που έχει συγκεκριμένη έναρξη, λήξη και στόχο. Το «από Δευτέρα» σημαίνει ότι θα έρθει και η Παρασκευή

Το αν χρειάζεστε διαιτολόγο είναι σχετικό. Αν είστε υγιείς και απλά θέλετε να χάσετε λίγα περιττά κιλά, ενώ παράλληλα έχετε κατανοήσει τις βασικές αρχές μιας ισορροπημένης και σωστής διατροφής, πιθανότατα δεν χρειάζεστε. Καλό όμως είναι να μιλήσετε με κάποιον ειδικό, για να βεβαιωθείτε ότι αυτό που ξέρετε είναι και σωστό. Στο χώρο της διατροφής κυκλοφορούν πολλοί μύθοι, ανακρίβειες και φήμες, όπως επίσης και σε μερικές περιπτώσεις παράλογες τιμές υπηρεσιών. Δείτε τις δικές μας

Ο ορισμός συγκεκριμένων στόχων βοηθά αρκετούς ανθρώπους, ενώ αγχώνει άλλους. Σε κάθε περίπτωση, φροντίστε οι στόχοι σας να είναι εφικτοί, όχι μόνο σε απόλυτα νούμερα αλλά σε σχέση με τον τρόπο ζωής σας. Αν βάλετε πολύ ψηλά τον πήχη ίσως απογοητευθείτε

Μετά τη δίαιτα, θα έχετε βελτιώσει την εμφάνιση, την ψυχολογία και τις προοπτικές της υγεία σας, αλλά θα είστε ο ίδιος άνθρωπος. Μην έχετε υπερβολικές απαιτήσεις που πιθανότατα θα σας οδηγήσουν στην απογοήτευση. Και μην ξεχνάτε ότι η δίαιτα που κάνατε πριν μερικά χρόνια ίσως να μην είναι αποτελεσματική ή εφαρμόσιμη τώρα. Ο χρόνος τρέχει για όλους μας

Μην ξεγελιέστε από τα light προϊόντα. Προτιμήστε σαφώς ένα light αναψυκτικό από ένα κανονικό αλλά μη θεωρείτε ότι μπορείτε να τρώτε μεγάλες ποσότητες από light τρόφιμα επειδή έχουν χαμηλά λιπαρά

Μη λαμβάνετε υπόψη φήμες ή διαφημίσεις για φαγητά που δεν παχαίνουν ή για άλλα με εκπληκτικές ιδιότητες όπως η αύξηση του μεταβολισμού ή η λιποδιάλυση. Η όποια συνεισφορά τέτοιων «λύσεων» είναι της τάξης του 1%, κι αυτό με επιφύλαξη

Το ότι ξεκινήσατε jogging, γυμναστήριο ή κολυμβητήριο είναι πολύ θετικό. Ξεχωρίστε το από τη δίαιτά σας και συνεχίστε το, αν είναι δυνατό, για πάντα. Ωστόσο, μη θεωρείτε ότι αυτό σας επιτρέπει να τρώτε ό,τι και όσο θέλετε

Αν μέχρι τώρα κάνατε μια απόλυτα καθιστική ζωή, μην αρχίσετε υπερβολικά έντονη φυσική δραστηριότητα. Αφενός μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο αλλά το πιθανότερο είναι ότι σύντομα θα σταματήσετε. Αυξήστε τη δραστηριότητά σας σταδιακά και επιλέξτε δραστηριότητες που σας αρέσουν πραγματικά

Τα τσιμπήματα έχουν τη σημασία τους. Όταν νιώθετε έντονη πείνα η καλύτερη λύση είναι να αλλάξετε δραστηριότητα και να αφοσιωθείτε σε κάτι άλλο. Έχετε πάντως μαζί σας κάποιο σνακ με χαμηλές θερμίδες

Δεν χρειάζεται να μετράτε τις μπουκιές σας αλλά μερικές λεπτομέρειες έχουν σημασία. Μια ντοματοσαλάτα με μια φέτα ψωμί ακούγεται καλή. Αν όμως την πνίξετε στο λάδι ή προσθέσετε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι φέτα, το χαλάσατε. Το ίδιο ισχύει και στο μαγείρεμα. Περιορίστε, χωρίς ακρότητες, τα λίπη. Ο αρακάς είναι λαδερό φαγητό αλλά δεν χρειάζεται να κολυμπάει στο λάδι

Μην τρώτε μια φορά την ημέρα. Αν μένετε νηστικοί όλη μέρα και τρώτε ένα γεύμα όλο κι όλο, αφήνετε το σώμα σας χωρίς ενέργεια για πολλές ώρες, πεινάτε πολύ έντονα, οπότε τρώτε και παραπάνω και επιβαρύνετε αρκετές λειτουργίες όπως η πέψη. Ειδικά, μην παραλείπετε το πρωινό. Θυμηθείτε ότι η πρωτεΐνη περιορίζει την αίσθηση πείνας

Το αλκοόλ παχαίνει, μην το ξεχνάτε. Το ίδιο και μερικά ροφήματα με κρέμες γάλακτος ή πολλή ζάχαρη. Προσθέστε ότι οι θερμίδες αυτές δε μειώνουν ούτε στο ελάχιστο την αίσθηση πείνας

Αποφεύγουμε τα πλήρη γαλακτοκομικά. Προτιμούμε γαλακτοκομικά με λίγα λιπαρά, όχι όμως 0%

Πίνετε αρκετό νερό

Αν θέλετε να ζυγίζεστε καθημερινά, κάντε το στην ίδια ζυγαριά και υπό τις ίδιες συνθήκες. Το βάρος κάθε ανθρώπου μέσα στην ημέρα έχει αρκετά έντονη διακύμανση. Καλύτερα να ζυγίζεστε σε εβδομαδιαία βάση

Στη βραδινή σας έξοδο, απλά μην κάνετε υπερβολές ή καταχρήσεις. Δε χρειάζεται να χαλάσετε τη διάθεσή τη δική σας ή της παρέας σας. Έχετε κατά νου ότι μερικοί άνθρωποι χάνουν την προσήλωσή τους σε ένα στόχο αν παρεκτραπούν έστω και λίγο. Αν ανήκετε σε αυτήν την κατηγορία, πρέπει να είστε λίγο πιο αυστηροί.