Μαριάννα Βλάχου
A
A
A
 
 
 

Πώς επιταχύνουμε το μεταβολισμό μας
Κατηγορία: Συμβουλές/Ερωτήσεις

Υπάρχουν τρόποι να αυξήσουμε το μεταβολικό ρυθμό και να καίμε περισσότερες θερμίδες; Ναι.

1) Φυσική δραστηριότητα

Η αερόβια άσκηση όπως το περπάτημα, το τρέξιμο, το κολύμπι και το ποδήλατο. Δεν χρειάζεται να φτάνετε σε υπερβολές, απλά αυξήστε σταδιακά και με υπομονή αυτές τις δραστηριότητες. Θα δυναμώσετε, θα βελτιώσετε την υγεία σας, θα κάψετε θερμίδες και θα επιταχύνετε το μεταβολισμό σας.

2) Συχνά γεύματα

Είναι σημαντικό να τρώμε συχνά και μικρά γεύματα και γευματίδια. Ως γεύματα θεωρούμε το πρωινό, το μεσημεριανό και το βραδινό. Μεταξύ αυτών συμπληρώνουμε με 3 γευματίδια (δεκατιανό, απογευματινό, προ ύπνου). Με τον τρόπο αυτό κρατάμε το μεταβολισμό μας πάντα σε καλά επίπεδα, δεν αφήνουμε τον οργανισμό χωρίς ενέργεια και καίμε θερμίδες λόγω της λειτουργίας του πεπτικού. Αντίθετα, τα πολύ μεγάλα κενά αγχώνουν το σώμα μας, το οποίο αντιδρά αποθηκεύοντας λίπος

3) Πρωτεΐνες

Βασικό στοιχείο της ισογλυκαιμικής διατροφής είναι η κατανάλωση ποσότητας πρωτεΐνης σε κάθε γεύμα. Αυτό συμβάλλει στην ορμονική ισορροπία, τον περιορισμό του μεταγευματικού σακχάρου και της έκκριση ινσουλίνης, ενδυναμώνει το μυικό σύστημα και δημιουργεί αίσθημα κορεσμού (το φαγητό μας «πιάνει» περισσότερο). Ωστόσο, είναι σημαντικό να προτιμούμε τις σωστές πηγές πρωτεΐνης.

4) Ασβέστιο

Η έλλειψη ασβεστίου μειώνει το μεταβολισμό μας και αυξάνει την παραγωγή λιποκυττάρων. Τρώτε καθημερινά ένα ή δύο γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα – γιαούρτι) κατά προτίμηση με 2% λιπαρά, καθώς τα γαλακτομικά περιέχουν και αρκετά κορεσμένα λιπαρά.

5) Η διακοπή του καπνίσματος (για καπνιστές)

Η αποχή από το κάπνισμα, εκτός από όλες τις σημαντικές ωφέλειες που μας χαρίζει, αυξάνει μακροπρόθεσμα τον μεταβολισμό μας, ακόμα κι αν προσωρινά ίσως συμβάλλει στην αύξηση του βάρους και της όρεξης.

6) Τσάι και βότανα

Μια μικρή συνεισφορά στην επιτάχυνση του μεταβολισμού έχουν το τσάι και δη το πράσινο καθώς και κάποια βότανα. Με μέτρο και χωρίς υπερβολικές προσδοκίες.

7) Αποφύγετε τις υποθερμιδικές και πρωτεΐνικές δίαιτες

Είναι εμπειρικά διαπιστωμένο αλλά και επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι η απότομη μείωση των θερμίδων προκαλεί στρες στον οργανισμό μας, ο οποίος αμύνεται μειώνοντας τον μεταβολισμό. Διαβάστε σχετικά εδώ.