Μαριάννα Βλάχου
A
A
A
 
 
 

Μύθοι γύρω από τη διατροφή
Κατηγορία: Συμβουλές/Ερωτήσεις

Μύθοι περί διατροφής

Στον χώρο της διατροφής ακούγονται συχνά ανυπόστατες απόψεις, ειδικών ή μή. Έτσι, έχουν αναδειχθεί αρκετοί μύθοι κι ανακρίβειες γύρω από την υγιεινή διατροφή και το αδυνάτισμα.

Υπάρχουν κάποιοι συνδυασμοί τροφών που δεν παχαίνουν

ΜΥΘΟΣ

Δείτε και το :

http://www.mariannavlachou.gr/ΆρθρακαιΣυμβουλές-Ειδικάθέματαδιατροφής-Ισογλυκαιμική_διατροφή*

Δεν πρέπει να τρώμε καθόλου ζάχαρη όταν ακολουθούμε πρόγραμμα διατροφής για απώλεια βάρους;

ΜΥΘΟΣ

Μια κουταλιά του γλυκού ζάχαρη έχει 20 θερμίδες. Προφανώς, σε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής για αδυνάτισμα μια κουταλιά είναι πρακτικά αμελητέα. Βέβαια και 5 Χ 20 κάνει 100, νούμερο που ακούγεται μικρό, αλλά στη διατροφή δεν είναι όλα εξισώσεις. Κανένα τρόφιμο δεν απαγορεύεται. Όλα μπορούν να καταναλωθούν με μέτρο

Η ασπαρτάμη είναι βλαβερή

ΜΥΘΟΣ

Έχει κατά καιρούς κυκλοφορήσει η φήμη ότι η ασπαρτάμη είναι καρκινογόνος. Ωστόσο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας των Η.Π.Α. και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Ασφάλεια των Τροφίμων, μετά από πολλές έρευνες, θεωρούν ότι η ασπαρτάμη είναι ασφαλής και δε συνδέεται με καρκινογένεση. Ωστόσο, σε κάποιες περιπτώσεις προκαλεί ναυτία ή τάση προς έμετο. Αν σας ενοχλεί, αποφύγετέ τη

Η σκούρα ή μη κρυσταλλική ζάχαρη παχαίνει λιγότερο

ΜΥΘΟΣ

Έχει το ίδιο θερμιδικό περιεχόμενο με τη λευκή κρυσταλλική. Την προτιμούμε απλώς γιατί περιέχει μερικά ιχνοστοιχεία σε μικρές ποσότητες αλλά δεν μπορούμε να την καταναλώνουμε χωρίς μέτρο και προσοχή.

Η φρουκτόζη δεν παχαίνει

ΜΥΘΟΣ

Δίνει τις ίδιες θερμίδες με τη ζάχαρη. Το καλό με τη φρουκτόζη είναι ότι είναι πιο γλυκιά και ίσως πετύχουμε μείωση της συνολικής κατανάλωσης γλυκαντικών, ενώ έχει και μικρότερο γλυκαιμικό δείκτη.

Το μέλι δεν παχαίνει

ΜΥΘΟΣ

Το μέλι είναι μια εξαιρετική τροφή, πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, ωστόσο έχει το ίδιο και λίγο μεγαλύτερο θερμιδικό περιεχόμενο σε σχέση με τη ζάχαρη. Η μαγική λέξη είναι μέτρο

Το μαύρο ψωμί παχαίνει λιγότερο

ΜΥΘΟΣ

Το μαύρο ψωμί είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και μερικές σημαντικές βιταμίνες (Β), γι’ αυτό και το προτιμούμε. Το θερμιδικό του περιεχόμενο όμως είναι σχεδόν το ίδιο με το άσπρο ψωμί

Τα σπορέλαια είναι πιο "ελαφρά" από το ελαιόλαδο

ΜΥΘΟΣ

Τα σπορέλαια έχουν ακριβώς τις ίδιες θερμίδες και δεν είναι ελαφρότερα στο μαγείρεμα. Αντίθετα, οξειδώνονται πολύ πιο γρήγορα κι εύκολα από το ελαιόλαδο, το οποίο είναι εξαιρετικά πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως η βιταμίνη Ε, που προστατεύουν την καρδιά μας. Ελαιόλαδο λοιπόν αλλά με προσοχή. Μια σαλάτα που «κολυμπάει» στο λάδι ίσως περιέχει τα λιπαρά που πρέπει να καταναλώσουμε σε 2 μέρες!

Τρώμε μόνο light προϊόντα

ΜΥΘΟΣ

Η μείωση του προσλαμβανόμενου λίπους, και σε καμιά περίπτωση η εξάλειψή του, είναι πράγματι μια παράμετρος ενός προγράμματος αδυνατίσματος. Προσοχή όμως, δεν είναι πανάκεια. Το να αποφεύγουμε μερικές παραπανίσιες θερμίδες καταναλώνοντας light προϊόντα ίσως βοηθήσει αλλά σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εφησυχάζουμε με αυτό και να παραμελούμε άλλες, πιο σημαντικές παραμέτρους.

Πίνουμε άφοβα αναψυκτικά light;

ΜΥΘΟΣ

Μπορεί να μην αποδίδουν ζάχαρη ή θερμίδες αλλά τα light αναψυκτικά περιέχουν καφεΐνη και φώσφορο. Και τα δύο αυτά συστατικά σε μεγάλες ποσότητες προκαλούν αποβολή μέσω των ούρων ασβεστίου και βιταμινών.

Τα αναψυκτικά προκαλούν κυτταρίτιδα

ΜΥΘΟΣ

Η καφεΐνη και το ανθρακικό θεωρούντο για χρόνια αίτια της κυτταρίτιδας. Η κυτταρίτιδα είναι μια πάθηση που σχετίζεται με την κυκλοφορία του αίματος και τις ορμόνες μας. Δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά η συσχέτισή της με κατανάλωση των παραπάνω.

Καλύτερα να κόβουμε γεύματα όταν θέλουμε να αδυνατίσουμε

ΜΥΘΟΣ

Αυτό είναι ένα πολύ σοβαρό αλλά συνηθισμένο λάθος. Καταρχήν αφήνοντας το σώμα μας χωρίς ενέργεια, δυσκολεύουμε τη δραστηριότητά του. Από την άλλη, συνήθως καλύπτουμε αυτό το κενό κάνοντας μεγάλα γεύματα και τρώγοντας λαίμαργα, προσλαμβάνοντας τελικά περισσότερες θερμίδες. Είναι πολύ σημαντικό να τρώμε 3 γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και να τρώμε κάτι ενδιάμεσα (δεκατιανό, απογευματινό, προ ύπνου).

Τα λιποδιαλυτικά τρόφιμα αδυνατίζουν

ΜΥΘΟΣ

Είναι, το λιγότερο, συζητήσιμο αν η κατανάλωση κάποιων τροφών που φέρονται να έχουν λιποδιαλυτική δράση θα βοηθήσει έστω και στο ελάχιστο στο αδυνάτισμά σας και σε ποιες ποσότητες. Αποφύγετε να ψάχνετε μαγικές λύσεις. Η ισορροπημένη διατροφή είναι η απάντηση που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας

Η ζάχαρη προκαλεί διαβήτη

ΜΥΘΟΣ

Ο διαβήτης τύπου Ι οφείλεται σε κληρονομικούς, ανοσολογικούς παράγοντες ή ιούς και δεν σχετίζεται με τη διατροφή. Ο τύπος ΙΙ σχετίζεται με παράγοντες όπως η παχυσαρκία και δη την κεντρική παχυσαρκία, ωστόσο και πάλι η μη κατανάλωση ζάχαρης από μόνης της δεν αλλάξει την πιθανότητα εμφάνισης. Φυσικά αν κάποιος είναι ήδη διαβητικός πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα τη δίαιτά του και κυρίως τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες

Μπορώ να τρώω ένα ενεργειακό σνακ σε δίαιτα

ΜΥΘΟΣ

Τα ενεργειακά σνακ είναι πολύ καλά για όσους απαιτούν πολλή ενέργεια, άμεσα διαθέσιμη και πολύ γρήγορα απορροφήσιμη. Είναι ό,τι πρέπει για μαραθωνοδρόμους ή ποδηλάτες. Αν δεν ανήκετε σε αυτήν την κατηγορία, τότετα σνακ αυτά απλά θα σας παχύνουν

Αν δεν τρώμε πριν τον ύπνο αδυνατίζουμε

ΜΥΘΟΣ

Ακούγεται συχνά ότι το φαγητό πριν τον ύπνο μετατρέπεται αυτόματα σε λίπος. Η συνολική πρόσληψη θερμίδων είναι εκείνη που θα καθορίσει τη σιλουέτα μας. Η αποφυγή του φαγητού πριν την κατάκλιση σχετίζεται περισσότερο με την καλή πέψη και λιγότερο με το αδυνάτισμα

Μεγαλώνοντας, ο μεταβολισμός «πέφτει»

ΜΥΘΟΣ ΕΝ ΜΕΡΕΙ

Ο μεταβολισμός φθίνει αλλά η πτώση γίνεται αισθητή μόνο όταν ακολουθείτε έναν καθιστικό τρόπο ζωής. Η ελαφρά άθληση, το περπάτημα και η σωστή διατροφή είναι η απάντηση και σε αυτήν την περίπτωση.