Μαριάννα Βλάχου
A
A
A
 
 
 

Μικρές συμβουλές
Κατηγορία: Συμβουλές/Ερωτήσεις

Απλές καθημερινές συμβουλές για καλύτερη σχέση με το φαγητό. Μικρές συμβουλές για αποδοτικότερη δίαιτα.

Πώς τρώμε

Ο τρόπος που τρώμε έχει σημαντικές επιπτώσεις στο πόσο και το τι τρώμε

  • Να έχετε κατά νου ότι το φαγητό δεν είναι μια υποχρέωση προς διεκπεραίωση. Απολαύστε το φαγητό με άνεση χρόνου και ηρεμία.
  • Μην τρώτε όρθιοι ή παρακολουθώντας τηλεόραση.
  • Μην τρώτε βιαστικά. Είναι αποδεδειγμένο, επιστημονικά κι εμπειρικά, ότι όταν τρώμε γρήγορα, τρώμε περισσότερο από όσο πραγματικά χρειαζόμαστε. Τρώτε αργά και μασάτε την τροφή πολλές φορές.
  • Αποφύγετε να πίνετε νερό κατά τη διάρκεια του γεύματος. Προτιμήστε να πίνετε μόλις ξυπνάτε το πρωί, μισή ώρα πριν ή μετά το γεύμα.
  • Προσπαθήστε να απομακρύνετε το ορατό λίπος κα τις πέτσες από τις ζωικές τροφές.
  • Είναι πολύ σημαντικό να πίνετε αρκετό νερό, 6 – 8 ποτήρια ημερησίως. Το νερό βοηθά στη σωστή λειτουργία ων νεφρών και στη φυσιολογική αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό. Αν δεν σας αρέσει το νερό, δοκιμάστε ανθρακούχο νερό ή κάποια «κόλπα» όπως να προσθέσετε λίγο χυμό ή μια φλούδα λεμονιού.
  • Τρώτε το τελευταίο σας γεύμα 2-3 ώρες πριν τον ύπνο

Όταν είμαστε σε πρόγραμμα διατροφής

  • Δείτε το πρόγραμμα διατροφής σας πριν πάτε για ψώνια. Κάντε έναν κατάλογο και μην επισκέπτεστε το super- market πεινασμένοι.
  • Μη ζυγίζεστε καθημερινά. Όταν ζυγίζεστε φροντίστε να το κάνετε την ίδια ώρα και κάτω από τις ίδιες συνθήκες και φυσικά στην ίδια ζυγαριά. Μέσα στην ίδια ημέρα έχετε μια διακύμανση στο βάρος που μπορεί να φτάνει και το 3%.
  • Τηρείστε απαρέγκλιτα την αρχή των τριών κύριων γευμάτων και τριών συμπληρωματικών γευματιδίων την ημέρα.
  • Είναι καλή ιδέα να επιβραβεύεται τον εαυτό σας όταν πετυχαίνετε τον στόχο σας, φυσικά με μέτρο.
  • Όταν οι συνθήκες δεν σας επιτρέπουν να τηρήσετε το πρόγραμμά σας, μην κάνετε υπερβολές. Μαζί θα κάνουμε τις απαραίτητες διορθώσεις αλλά παράλληλα θα σας μάθουμε τι πρέπει να κάνετε όταν προκύψει μια ατασθαλία
  • Καλό είναι να έχετε κάποιο ελαφρύ, χαμηλών θερμίδων σνακ μαζί σας.
  • Μην παραλείπετε γεύματα ακόμη κι όταν δεν πεινάτε. Είναι προτιμότερο να αλλάξετε τη σειρά των γευμάτων της ίδιας ημέρας απ΄ το να παραλείψετε τελείως το γεύμα.

Προτιμάμε - αποφεύγουμε

  • Μπορείτε να πίνετε μικρές ποσότητες τσαγιού ή καφέ, χωρίς ζάχαρη, σόδα, αεριούχο νερό, αναψυκτικά light. Αν δεν μπορείτε να κόψετε τελείως τη ζάχαρη, περιορίστε τη στα 1 – 2 κουταλάκια την ημέρα ή αντικαταστήστε την με υποκατάστατα ζάχαρης (ασπαρτάμη, σορβιτόλη, ακεσουλφάμη).
  • Αποφύγετε να καταναλώνετε περισσότερα από 1 – 2 ποτά την εβδομάδα.
  • Προτιμάτε τα δημητριακά και το ψωμί ολικής άλεσης.
  • Μειώστε το αλάτι χωρίς όμως υπερβολές. Προσθέστε στις σαλάτες ρίγανη, θυμάρι, άνιθο. Είναι πλούσια σε μεταλλικά άλατα και μειώνουν την ανάγκη για αλάτι.