Μαριάννα Βλάχου
A
A
A
 
 
 

Θερμιδομετρητής και δίαιτα θερμίδων
Κατηγορία: Συμβουλές/Ερωτήσεις

Θερμίδες τροφίμων

Ο τρόπος για να χάσουμε κιλά είναι να προκαλέσουμε ένα έλλειμμα στο ισοζύγιο ενέργειας (θερμίδων) είτε αυξάνοντας το τι καίμε (άσκηση, φυσική δραστηριότητα) είτε μειώνοντας το τι τρώμε ή και τα δύο.

Πολλοί νομίζουν ότι υπάρχει ένα σταθερό νούμερο θερμίδων για όλους. Λάθος. Δείτε εδώ πως καθορίζονται οι ημερήσιες ενεργειακές μας ανάγκες.

Παράδειγμα

Ας πούμε ότι ζυγίζουμε 80 κιλά.

Ο σωστός ρυθμός απώλειας βάρους πρέπει να είναι περίπου 1% την εβδομάδα. Στο παράδειγμά μας, 0,8 κιλά την εβδομάδα.

Ένα χαμένο κιλό κι εφόσον ακολουθούμε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής για απώλεια βάρους αντιστοιχεί σε έλλειμμα περίπου 6.950 θερμίδων σε εβδομαδιαία βάση.

Εν προκειμένω, η επιθυμητή απώλεια συνεπάγεται 0,8 Χ 6.950 = 5.560 λιγότερες θερμίδες την εβδομάδα ή σχεδόν 800 την ημέρα.

Μια δίαιτα που απλά περιλαμβάνει τις θερμίδες που πρέπει να προσλαμβάνουμε βάσει των παραπάνω ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΔΙΑΙΤΑ.

Ας υποθέσουμε ότι υπολογίζουμε σωστά και με ακρίβεια ότι θα αδυνατίσουμε καταναλώνοντας 1500 θερμίδες την ημέρα. Αυτή η ποσότητα ενέργειας περιέχεται σε ένα κιλό νερόβραστα μακαρόνια. Θα αδυνατίσετε τρώγοντας ένα κιλό έστω σκέτα μακαρόνια την ημέρα; Το μόνο που θα κάνετε είναι να προκαλέσετε ένα ισχυρό σοκ στον οργανισμό σας και να στερηθείτε πολλά σημαντικά θρεπτικά συστατικά.

Οι θερμίδες είναι μια παράμετρος μόνο ενός ισορροπημένου προγράμματος διατροφής, είτε για απώλεια είτε για διατήρηση βάρους.

Ωστόσο, είναι χρήσιμο να ξέρουμε τι περιέχει κάθε τρόφιμο. Ένα πλήρη θερμιδομετρητή για την ελληνική κουζίνα, με συνταγές προσαρμοσμένες στα πλαίσια ενός υγιεινού διαιτολογίου, μπορείτε να βρείτε εδώ.