Μαριάννα Βλάχου
A
A
A
 
 
 

Ευεργετικές οι πρωτεΐνες και μετά τη γυμναστική
Κατηγορία: Συμβουλές/Ερωτήσεις

Μια νέα έρευνα έρχεται να ανατρέψει την κρατούσα θεωρία και πρακτική ότι για να λειτουργήσουν ευεργετικά οι πρωτεΐνες στο μυϊκό σύστημα ενός ατόμου που γυμνάζεται θα πρέπει να λαμβάνονται πριν από την έναρξη της σωματικής άσκησης και όταν το σώμα είναι ακόμη ξεκούραστο. Ερευνητές του Πανεπιστημιακού Ιατρικού Κέντρου του Μάαστριχτ στην Ολλανδία διαπίστωσαν ότι η λήψη πρωτεϊνών και μετά τη λήξη της σωματικής άσκησης έχει τις ίδιες ευεργετικές επιπτώσεις στο μυϊκό σύστημα με εκείνες που υπάρχουν όταν η λήψη γίνεται νωρίτερα. Επιπλέον η έρευνα έδειξε ότι ειδικά για τα πιο ηλικιωμένα άτομα η λήψη πρωτεϊνών μετά τη γυμναστική έχει ουσιαστικά αποτελέσματα, ενώ αντίθετα η λήψη της νωρίτερα δεν έχει δείξει ότι μπορεί να βοηθήσει τους ηλικιωμένους που γυμνάζονται.

Οι ερευνητές μελέτησαν 24 άτομα με μέσο όρο ηλικίας τα 21 έτη και 24 άτομα με μέσο όρο ηλικίας τα 74 έτη, με το σύνολο των εθελοντών να είναι άτομα που δεν γυμνάζονταν τακτικά αλλά σποραδικά. Οι ερευνητές χώρισαν τους εθελοντές σε διάφορες ομάδες, η καθεμιά εκ των οποίων ακολουθούσε διαφορετικής έντασης πρόγραμμα γυμναστικής. Οταν όλοι οι εθελοντές είχαν ολοκληρώσει το πρόγραμμά τους, οι ερευνητές τους έδιναν ένα σκεύασμα που περιείχε 20 γραμμάρια πρωτεΐνης και στη συνέχεια τους έκαναν αναλύσεις αίματος, ενώ επίσης έπαιρναν δείγματα ιστών των μυών τους για μελέτη. Οπως διαπίστωσαν, εκείνοι που ακολουθούσαν τα εντονότερα προγράμματα γυμναστικής είχαν τα μεγαλύτερα οφέλη από την κατανάλωση της πρωτεΐνης. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η διαπίστωση ότι τα οφέλη της πρωτεΐνης ήταν ίδια και για τα νεαρά άτομα αλλά και για τα ηλικιωμένα. Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι θα πρέπει να γίνουν νέες έρευνες σε μεγαλύτερο από το δικό τους δείγμα για να επιβεβαιωθούν τα ευρήματά τους.

Πηγή : Το Βήμα

Σημείωση : Δεν πρέπει να θεωρηθεί ότι όσο περισσότερη πρωτεΐνη, τόσο καλύτερα. Η παρατεταμένα αυξημένη κατανάλωση πρωτεΐνης μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας.