Μαριάννα Βλάχου
A
A
A
 
 
 

Δίαιτα ζώνης (the zone diet)
Κατηγορία: Συμβουλές/Ερωτήσεις

Ένα ακόμα προϊόν του σύγχρονου marketing και της trash TV γύρω από το χώρο της διατροφής, το οποίο στηρίζεται από πολλές tv περσόνες και celebrities ανά τον κόσμο.

Κεντρική ιδέα

Όλα ανεξαιρέτως τα γεύματα της ημέρας πρέπει να έχουν μια πολύ συγκεκριμένη κατανομή ως προς τις προσλαμβανόμενες θερμίδες : 40% από υδατάνθρακες, 30% από πρωτεΐνη και 30% από λίπος.

Το ποσοστό πρωτεΐνης (30%) είναι αρκετά υψηλό και μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες. Από την άλλη πλευρά η χαμηλή κατανάλωση υδατανθράκων συνεπάγεται μειωμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Πέρα από αυτά, η συγκεκριμένη δίαιτα είναι δύσκολη στην εφαρμογή (ακριβές μέτρημα σε κάθε γεύμα) και μονότονη.

Προσωρινά αποτελέσματα μπορούν ίσως να επιτευχθούν κυρίως λόγω απώλειας υγρών, αλλά μια τόσο δύσκολη δίαιτα σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί διατροφική λύση για πάντα και δεν εκπαιδεύει στη σωτή διατροφή. Βραχυπρόθεσμα μπορεί να συνοδεύεται από ζαλάδες, έλλειψη συγκέντρωσης κι αίσθηση αδυναμίας, αλλά και κέτωση, αυξημένη αποβολή ασβεστίου ακόμα και αναπνευστικές δυσκολίες. Μακροπρόθεσμα, η αυξημένη κατανάλωση πρωτεΐνης επιβαρύνει τη νεφρική λειτουργία. Επίσης, ένα μη ισορροπημένο πρόγραμμα στερεί από τον οργανισμό πολλές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.