Μαριάννα Βλάχου
A
A
A
 
 
 

Αποφεύγουμε τα ζυμαρικά σε δίαιτα;
Κατηγορία: Συμβουλές/Ερωτήσεις

Δεν πρέπει να τρώμε ζυμαρικά όταν είμαστε σε δίαιτα απώλειας βάρους;

Τα ζυμαρικά μαζί με τροφές όπως το ρύζι και το ψωμί είναι βασικά συστατικά της διατροφής μας. Περίπου το 50% των ημερήσιων θερμίδων μας πρέπει να προέρχεται από υδατάνθρακες και τα ζυμαρικά, το ρύζι, το ψωμί και οι πατάτες είναι τροφές πολύ πλούσιες σε αυτούς.

Για λόγους ισορροπίας της διατροφής μας κι όχι για λόγους σχετικούς με το αδυνάτισμα, καλό είναι να προτιμούμε τροφές πολύ ή αρκετά πλούσιες σε υδατάνθρακες αλλά με μεσαίο ή χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (λαχανικά, όσπρια, μακαρόνια, ζυμαρικά ολικής άλεσης). Ωστόσο, μια ποσότητα 1/2 παλάμης π.χ. ρυζιού, το οποίο έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, σε ένα γεύμα είναι στα πλαίσια της ισορροπημένης διατροφής

Είναι εξίσου σημαντικό το πώς μαγειρεύουμε τόσο τα ζυμαρικά όσο και όλα τα τρόφιμα. Ένα πιάτο μακαρόνια, όχι ίσως μεγάλο αλλά πνιγμένο στο βούτυρο, το τριμμένο τυρί ή μια παχιά σάλτσα δεν έχει θέση σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο.

Από την άλλη ο δραστικός περιορισμός των υδατανθράκων στερούν την απαραίτητη ενέργεια από τον οργανισμό μας. Το σώμα μας καταναλώνει το γλυκογόνο των μυών, αποβάλλοντας πολύ νερό και δίνοντας την εντύπωση της γρήγορης απώλειας βάρους, και αργότερα το λίπος, παράλληλα με ένα αίσθημα κόπωσης. Μην ξεχνάτε ότι χρειαζόμαστε πάντα ενέργεια, ενώ ο εγκέφαλός μας τρέφεται με γλυκόζη. Οι δίαιτες αυτού του τύπου (πχ δίαιατα Atkins) οδηγούν στην κέτωση, κατά την οποία το σώμα καίει κετόνες αντί υδατάνθρακες. Αν δεν καταναλώνετε υδατάνθρακες για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα μπορούσε να προκληθεί μείωση του μεταβολικού ρυθμού, επειδή οι υδατάνθρακες επηρεάζουν τον θυρεοειδή αδένα.