Μαριάννα Βλάχου
A
A
A
 
 
 

Ρίγανη
Κατηγορία: Βότανα

Η ρίγανη (origanum vulgare) είναι ένα φυτό ιθαγενές στην Ευρώπη, που έχει πλήρως εγκλιματιστεί στη Μέση Ανατολή.

Βασική συστατικά

Περιέχει :

  • πτητικά έλαια όπως (καρβακρόλη, θυμόλη, β – βισαβολένιο, καρυοφυλλένιο, λιναλοόλη, βορνεόλη)
  • ταννίνες
  • ρητίνες
  • στερόλες
  • φλαβονοειδή.

Η καρβακρόλη και η θυμόλη είναι πολύ ισχυρά αντιοξειδωτικά και βοηθούν στην αντιμετώπιση των ελεύθερων ριζών.

Ενδείξεις και ωφέλειες

Η ρίγανη βελτιώνει και υποβοηθά τη ρύθμιση του τυμπανισμού και τη διέγερση έκκρισης χολής. Παράλληλα, ούσα ισχυρά αντισηπτική, μπορεί να καταπολεμήσει το βήχα, την αμυγδαλίτιδα, τη βρογχίτιδα και το άσθμα. Επίσης, είναι ένα ασφαλές εμμηναγωγό αλλά και παυσίπονο για αρθρώσεις (ως αραιωμένο έλαιο).

Προσοχή στη φαρμακευτική χρήση

Η εξωτερική χρήση ίσως προκαλέσει ερεθισμό. Τα αιθέρια έλαια είναι κατάλληλα μόνο για εξωτερική χρήση. Αποφύγετε εντελώς τη φαρμακευτική χρήση σε εγκύους.

Διατροφική αξία

Η ρίγανη αποτελεί εξαιρετική πηγή :

  • σιδήρου, καλίου, ασβεστίου, σιδήρου, ψευδαργύρου, μαγγανίου
  • βιταμίνης C, νιασίνης, βιταμίνης Β6, φολικού οξέως, βιταμίνης Α, βιταμίνης Ε (α' τοκοφερόλης), β, γ και δ τοκοφερόλης, βιταμίνης Κ και β - καροτίνης
  • φυτοστερολών

Σε ποσοστό 40% αποτελείται από φυτικές ίνες. Οι περιεκτικότητες ιδίως στα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την περιοχή που αναπτύχθηκε το φυτό.

Συμπέρασμα

Η ρίγανη είναι πολύ καλή πηγή οξειδωτικών, ιχνοστοιχείων, μετάλλων και βιταμινών, έχει δράση κατά τη χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων. Παράλληλα, έχει εξαιρετική αντισηπτική δράση και βοηθά την καλύτερη πέψη.